Omdat we in dit weekeinde wat minder tijd tot onze beschikking hadden zijn we op vrijdagavond al begonnen met het wijzigen van de zuiger. De bultmoest afgevlakt worden zodat de zuiger de bougie niet meer raakt.
Motor weer gemonteerd en de compressie gemeten.! Zie onderstaand kaartje. De grootste uitslag hadden we direct na monteren. Volgens ons kwam dit omdat we de zuigerveer met olie hebben gemonteerd en dus supercompressie! (7,5 bar.) In super hete toestand 5 bar. In koude toestand 5,5 tot 6 bar. Ook hebben we de testopstelling drastisch gewijzigd. Swing rubbers op het montageblok en de motor gedraagt zich nu als gemonteerd in de fiets.
Voor ieder die zich wil storten op het maken van de uitlaat volgens onderstaande specificatie, hebben we de ontbrekende cijfers voor de formule nagemeten aan de motor. ui
Toeren: 6100 r.p.m. (volgens ons bij 40 Km/u)
Uitlaatpoort opening 140º
Inlaatpoort opening 60º
Uitlaatpoort oppervlakte 119 mm²
Uitlaatgas temperatuur 450 ºC (weten we niet precies)
met dank aan Henry voor het bijstaan bij het opmeten.
En nu de resultaten....
daar kunnen we kort over zijn...... geen! altans niet door ons gemeten.
vermoedelijk hebben we een oude dichtgekoekte uitlaat gemonteerd. Deze gaan we eerst eens vervangen............wordt vervolgd.
Jan/Ger